جعبه متالایز بسته بندی

دانلود کاتالوگ

برای دریافت کاتالوگ های کانون تبلیغاتی افرای هنر پارسی، وارد بخش زیر شده و کاتالوگ مورد نظر را دانلود کنید.

ثبت سفارش

برای ثبت سفارش های خود، از طریق بخش زیر، با ما در افرای هنر پارسی در ارتباط باشید. همکاران ما پذیرای صدای گرم شما هستند.

برای مشاوره و راهنمایی در خصوص خدمات و محصولات، با ما در ارتباط باشید.

جعبه متالایز بسته بندی

بسته بندی شما هم محصول شما را ارائه می کند و هم نشان دهنده آن است، بنابراین مهم است.

باور کنید یا نه، افراد زیادی هستند که یک جعبه متالایز براق و با ورق طلایی و نقره ای  و.. را فقط به این دلیل که بسیار شیک به نظر می‌رسد، به نمایش می‌گذارند. یا یک جعبه شکلات ظریف و فویل شده (متالایز شده)که وقتی به آن نگاه می کنند احساس خوبی به آن ها می دهد. وقتی محصولات خود را در بسته بندی مناسب بسته بندی می کنید، برند خود را برای موفقیت تنظیم می کنید. اگر جعبه شما خیلی خوب به نظر می رسد که نمی توان آن را دور انداخت، شما مشتریان خود را برای همیشه به دست آورده اید.

متالایز چیست؟

کاغذ متالیک یا مقوا فلزی است،  که یک مقوای سفید روکش شده با یک فیلم نقره ای یا طلایی و … روی مقوا یا کاغذ لمینت می شود. فیلم نقره ای باعث می شود هر رنگی که روی آن چاپ شده است ظاهری مهر و موم فویل داشته باشد. چاپ روی کاغذ متالیک به ما این امکان را می دهد که جعبه ای با عناصر فلزی را بدون استفاده از پرس بازسازی کنیم. تغییر در قلم، شکل، اندازه، رنگ و چاپ می تواند تفاوت زیادی در نحوه مشاهده محصول شما توسط مشتریان ایجاد کند. جعبه های کوچک و بزرگ با توجه به نیاز شما تهیه می شوند. همچنین ایده انتخاب رنگ هایی که در تضاد با طلا هستند ایده خوبی است مانند رنگ های سیاه و سفید. از این مراحل اساسی برای بهبود چشمگیر در شناخت برند و حفظ مشتری در ساخت جعبه متالایز استفاده می شود.

به طور سنتی، مهر و موم فویل متالایز با فشار دادن یک قالب سفارشی در فویل با استفاده از گرما ساخته می شود. حرارت و فشار باعث می شود که فویل به کاغذ و مقوا بچسبد. مهر و موم فویل هزینه های زیادی برای نصب دارد و مقدار جزئیاتی را که می توانید در جعبه قرار دهید محدود می کند، زیرا گرما و فشار باعث می شود فویل منبسط شود و جزئیات ظریف ممکن است تفاوت های جزئی را نسبت به هر اجرا نشان دهند .

بر روی مقوای متالایز لایه ای متالیک به همراه کوتینگ ژلاتینی‏، برای نشست جوهر بر روی سطح آن کشیده شده است. لایه نازکِ پوشاننده، از جنس فلز (معمولا ‏آلومینیوم) است و ظاهری براق همانند یک فویل آلومینیومی به این متریال می دهد و فاقد سفیدی است.عملیات متالیزه کردن با استفاده از یک فرآیند تجزیه بخار به روش فیزیکی صورت می گیرد . آلومینیوم فلزی است که به طور متداول برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد . فلز حرارت داده شده و تحت خلا تبخیر می گردد و در نهایت این ماده متراکم شده بر روی فیلم پلیمری سرد در نقطه پایین تر از بخار فلز پوشش داده می شود . این پوشش به مراتب نازکتر از فویل فلزی و در حدود ۵/۰ میکرومتر می باشد که به مرور زمان تغییر رنگ پیدا نمی کند . پس از تهیه فیلم متالایز آن را با استفاده از چسب مخصوص بروی مقوا اصطلاحاً روکش می کنند تا مقوای متالایز شده و قابل استفاده در صنعت چاپ و بسته بندی به دست آید.تولید جعبه با کاغذ متالایز به عنوان روکش یک روند تولیدی چالش برانگیز است و تولید چنین جعبه ای نیاز به زیرساخت ها و مراحل آماده سازی متفاوتی دارد. از آنجایی که کاغذ متالایز به عنوان روکش از ضخامت بسیار کمی برخوردار است، در فرآیند ساخت جعبه با روکش متالایز باید زمان و دقت بیشتری صرف کرد تا بتوان یک جعبه با کیفیت و چشم گیر را تولید کرد. از آنجایی که کاغذ متالایز به راحتی ناهمواری ها و نواقص متریالی که روی آن قرار می گیرد را نشان می دهد، باید زیرسازی های خاصی برای تولید جعبه با روکش متالایز در نظر گرفت.

کاغذ متالایز برای تولید جعبه، فرآیند تولید جعبه را سخت تر می کند. در صنعت بسته بندی با روکش ورقه متالایز بر روی مقوا ضمن افزایش عمر بسته، ضد آب کردن، کیفیت سطح چاپ را افزایش می دهند. مخلوط مواد تشکیل دهنده متالایز در دمای اتاق بر روی صفحه مورد نظر ریخته شده و یا اسپری می شود. در این مرحله ضخامت لازم معمولا ۸۰ تا ۱۵۰ میکرون تعیین می گردد . پس از فرآیند اسپری صفحه کار ، باید به مدت ۶ الی ۱۲ ساعت در دمای ۲۰ تا۶۰ درجه سانتیگراد بماند تا خشک شود.

دو روش برای متالایز کردن  معمول است؛

۱- متالایز کردن کل سطح چاپی و چاپ روی آن

۲-متالایز موضعی در این روش فقط بخش های خاصی متالایز می گردد، مانند لوگو و نوشته های خاص که درخشش فوق العاده این تکنیک بالاترین جلوه را در انعکاس نور ایجاد می کند.

روکش متالایز برای چاپ جعبه با کاغذ متالایزی که در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است و معمولا تولید کنندگان این صنعت، در ایران از این نوع روکش برای تولید جعبه استفاده می‌کنند، زیرا همانطور که اشاره شد روکش سلفون نسبت به کاغذ متالایز، مزایای بیشتری دارد که به عنوان مثال می توان به تنوع بالا و هزینه کمتر نسبت به کاغذ متالایز اشاره کرد.

جنس متالایز، ابعاد، گرماژ و ماندگاری چاپ

جنس کاغذ متالایز از پی وی سی است و جنس فلز روی آن از آلومینیوم است. کاغذ متالایز در ابعاد مختلف با عرض‌های ۶۰، ۷۰cm  و … در بازار موجود است. از آنجایی که چاپ روی کاغذ متالایز با جوهرهای مرغوب و دستگاه‌های بسیار خوب انجام می‎گیرد طرح و نوشته چاپ شده روی آن از ماندگاری و ثبات رنگ بالایی برخوردار است و در برابر عوامل محیطی مانند گرمای زیاد و رطوبت و همچنین خش و … تغییر رنگ نمی‌دهد.

نمونه سوهان ممتاز

نمونه سوهان ممتاز

فرم ثبت درخواست

برای دسترسی راحت تر شما کاربران گرامی، از این بخش می توانید درخواست های خود را برای قسمت طراحی ثبت نمایید.

ابتدا نام کامل و شماره همراه خود را وارد نموده و سپس در صورت وجود فایل مورد نظر، از بخش فایل های ضمیمه، آن ها را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، توضیحات خود را در قسمت مربوطه اضافه نمایید.
در بخش آخر هم از طریق دکمه ارسال، فرم را برای افرای هنر پارسی ارسال کنید. به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.

توضیح:

  • لطفا از ارسال تکراری فرم خودداری نمایید.
  • در هنگام درج شماره موبایل دقت فرمایید؛ چرا که تنها راه ارتباطی ما با شما، شماره درج شده است.